5x IHONHOITOTUOTTEENI + RUTIINIT

Heissan heissan!

Mitä ihonhoitotuotteita mä käytän ja miksi ne ovat mun lemppareita? Miksi mun iho näyttää tältä? Näihin kysymyksiin vastaukset löytyvät tästä postauksesta!

Mulla kaapissa on ollut pitkään jo sellaisia vakkarituotteita, joita käytän joka päivä, aamuin illoin. Oon todennut nää tuotteet mun iholle hyviksi ja toimivat oman kokemuksen mukaan keskenään, vaikka kaikki eivät olekaan samaa tuotemerkkiä. Näille ihanille tuotteille iso suositus!

All-focus

Sebamed CLEAR FACE – DEEP CLEANSING FACIAL TONER
Aloitetaan tuotteesta, jota käytän ensimmäisenä kasvojen vesipesun jälkeen. Tämä tuote on todellakin toiminut mun kasvoille ja on ollut tähän asti yksi parhaista ja niistä ainokaisista kokeilemistani kasvovesistä, en edes muista kuinka monta putellia olenkaan tätä ostanut. Ei kuivata ihoa, päinvastoin. Tämä apteekista saatava purkki on syväpuhdistava, mutta sopii kuitenkin super hyvin käytettäväksi aamuin illoin tai siis olen todennut sen itselleni parhaaksi käyttää noin. Yksi miinus tuotteessa on; kasvovettä on yhdessä putellissa sen verran vähän, että sitä joutuu ostamaan melkeinpä kerran kuussa lisää. Olen myös harkinnut ostavan tämän koko Sebamed:in CLEAR FACE -tuotesarjan.
Pyyhin tuotetta kasvoilleni vanulapulla, enkä ota sitä siihen mitenkään erityisen paljon, vain sen verran, että saan kerran pyyhkäistyä kasvot ympäriinsä aineella. Käytän tuotetta siis aamuin ja illoin.

dav

Dermosil Fresh! – Matifying & Moisturizing Gel Cream
Tää kasvovoide toiselta nimeltään kosteusvoide on ollut kesät ja talvet nyt mun käytössä. Toimii ja toimii…
Kevyt koostumus, hyvä suht mieto tuoksu ja imeytyy nopeasti. Mikä muukaan voisi mennä pieleen? Voide on riittoisaa, vaikka tuubi ei olekaan kovin suuri. Tää on juuri passeli esimerkiksi meikkipohjan alle ja lisäksi tuote on nimenomaan nuorille tarkoitettu.
Tätä tuotetta käytän vain aamuisin. Levitän sen kasvoveden jälkeen ja annan imeytyä. Tämän jälkeen aamuihonhoitorutiinini on siinä, jonka jälkeen pystyn tehdä esimerkiksi meikkipohjan, jos siltä tuntuu.

All-focus

dav

Lumene – Bright Touch Refreshing Cleansing Foam
Tykkään kaikista eniten näistä meikinpuhdistusaineista, jotka ovat vaahtomaisia. Tää Lumenen tuote tuntuu kasvoilla miellyttävän pehmeältä pestäessä, eikä myöskään kuivata ihoa erityisesti. Siksi tämä onkin hyvä myös herkälle iholle. Nää pumppupullot on vaan siitä inhottavia, että musta tuntuu, kuin ne valuttaisivat aina laatikon pohjalle tai meikkipussiin.
Käytän meikinpuhdistusainetta usein samalla kun käyn suihkussa, silloin on helpompaa pestä meikki siellä pois. Pumppaan pari pumppausta vaahtoa kädelleni, levittelen sen kasvoilleni pyörivin liikkein ja huuhtelen tämän jälkeen tuotteen pois.

dav

dav

Lumene – Arctic Aqua 24h Deep Moisture Face Cream
Mun iho kuivuu usein, jos pesen esimerkiksi pelkällä vedellä kasvot, naama tuntuu kireältä. Käytän sen takia illalla hieman paksumpaa syväkosteuttavaa kasvovoidetta. Voide imeytyy hitaasti, mutta jättää pehmeän ja kosteutetun lopputuloksen. Voide ei oo kuitenkaan liian paksu vaan nimensä mukaisesti kosteuttava, joten sopii myös kesäksi.
Levitän voiteen iltaisin kasvoveden ja vesipesun jälkeen.

All-focus

All-focus

Dermosil Fresh! – Peel-Off Cleansing Facial Mask
Kerran tai kaksi viikossa saatan käyttää kasvonaamiota, joka poistaa epäpuhtauksia ja kuollutta ihosolukkoa. Peel-Off nimitys tulee, kun kasvonaamion kuivuttua kalvoksi sen voi vetää pois, jonka takia sitä on helppo käyttää. Naamio tekee ihosta kimmoisan ja raikastaa sitä.
Levitän naamion iltaisin kasvojen vesipesun jälkeen. Annan sen kuivua noin kaksikymmentä minuuttia, jonka jälkeen vedän tämän pois. Oon tottunut myös jälkeenpäin huuhtelemaan kasvot, sillä en halua ylimääräisiä tuotteita jäävän kasvoilleni.

All-focus

Labello huulivoide – Soft rose
Käytän huulien kosteutukseen Labellon huulirasvaa, joka tuntuu huulilla melko paksulta ja kosteuttavalta. Tää huulirasva on ollut mulla pitkään jo varavaihtoehtona, sillä ennen käytin Babylipsin sinistä huulirasvaa. Joillakin Babylipsit kuivattaa vaan huulia, mutta itsellä se Hydrate, eli sininen purkki toimi super hyvin!
Tämä Labellon huulivoide kuitenkin tuntuu todella kermaiselta, eli paksulta huulissa ja kosteuttaa sen vuoksi pidempään, kun taas Babylipsiä joudun lisäilemään monta kertaa päivässä.

dav

Oon käyttänyt näitä tuotteita jo pitkään ja mun iho on tottunut niihin. Itsellä lienee sekaiho, jonka puolesta mun ei tarvitse sen kummemmin varoa tiettyjä vahvempia tuotteita. Mun nuori iho ei vielä kuitenkaan tarvitse kovaa kasvohoitoa, joten oon pärjännyt näillä muutamalla tuotteella hyvin. Iho voisi olla huonommassakin kunnossa, joten oon tyytyväinen millainen mun iho nyt sattuu olemaankaan, eikä ne pienet finnit mitenkään ihmeellisiä ole. Ehkä se mun ihon pieni salaisuus onkin se; vähemmän on enemmän, vai mitä mieltä sä oot?

Onko teillä suositella joitain lempi tuotteitanne ja miten sä hoidat sun ihoasi?

 

 

 

 

 

 

 

3 Replies to “5x IHONHOITOTUOTTEENI + RUTIINIT”

  1. Ihania tuotteita! Kasvovesi houkuttelis, paljo maksaa ja minkä verran siin o muute tuotetta? Noita Dermosilin juttuja oon miettinyt, tuoko muuten se kasvovoide mattapintaa iholle, kiinnostais kun on kiiltelevä sekaiho… Ja toi peel off houkuttelis kun epäpuhtauksista halajaisin eroon. Vastapainoks rasvaselle T-alueelle huulet o kovat koppurat jonka takia oon joutunu hylkää labellot 😰 Mut oon pitkään pohtinu puhdistusvaahdonki ostelemista. Tää postaus oli muute kiinnostava ja hyvää luettavaa 😉

    Liked by 1 person

    1. Kasvovesi maksaa noin 8-10€ (riippuu apteekista) apteekissa ja sen koko on 150 ml. 🤔
      Joo unohdin mainita siitä Dermosilin kasvovoiteesta sen, että joo, kyllä tuo mattapinnan kasvoille, itselle juuri sopiva päiväksi sen vuoksi. Suosittelen ehdottomasti sun testailemaan noita Dermosilin tuotteita, kun ne kuulostavat just sun iholle hyviltä ja saman tyyppisiltä kun mulla. Kiva että pidit postauksestani! 😊

      Like

Leave a Reply

